Cleansify ARTIKLID

Kuidas on soolepuhastus ja kalorite “piiramine” seotud pikaealisusega?

Viimastel aastatel räägitakse palju organismi puhastamisest ehk detoksifikatsioonist. Võimalusi, kuidas enda keha puhastada, on palju: mahlapaast, veepaast, kuivpaast, intervallpaastumine jne. Cleansify soovitab kehale restardi anda aga ensüümide ja kiudainete abil ehk teisisõnu praktiseerida „toitainepaastu“.

Tõsi, meie keha puhastub tegelikult iga päev ka iseseisvalt. Seda ülesannet täidavad peamiselt viis organit: meie soolestik, neerud, maks, kopsud ja nahk. Siinkohal võibki tekkida õigustatud küsimus, et kui meil on viis organit, mis aitavad mürkaineid kehast välja viia, siis milleks meile veel eraldi puhastumised?

PÕHJUSED, MIKS KEHA EI PRUUGI ISESEISVALT TOIME TULLA

Tervise ja üldisemalt hea enesetunde esimeseks mõjutajaks on kindlasti kokkupuude keskkonnast tulenevate saasteainete, toksiinide ja kahjulike kemikaalidega, mis võivad tekitada kehale jäädavaid kahjustusi, kuna nõrgestavad keha immuunsüsteemi. Samuti mängivad rolli märgatav temperatuuri kõikumine ja kehv õhukvaliteet.

    Teiseks mõjutajaks on kindlasti toit, mida me igapäevaselt tarbime. Liigne põlluharimine ja maaharimises kasutatavad meetodid ja vahendid on samuti suureks probleemiks. Põllumajandussektoris on kasutuses mõiste „saagikus üle toitaineväärtuse“, mis tähendab, et muld on oma olemuselt toitainevaesem. Samuti mõjub negatiivselt pestitsiidide ja teiste kemikaalide kasutamine puuviljade, juurviljade ja köögiviljade kasvatamises. Mainimata ei saa ka jätta, et töödeldud toitude tootmine ja tarbimine on ajas kasvanud, samuti on probleemiks teatud GMO-sid sisaldavad toidud, mis vähendavad toitaineväärtust toidus ja võivad viia uute allergeenide tekkeni.

    Kolmandaks suureks mõjutajaks on kindlasti stress, mida meist väga paljud iga päev kogevad. Stressi vallandajateks võivad olla mistahes erinevad põhjused, nagu näiteks ühiskonnas aktuaalsed probleemid, kallinenud elekter, ootamatu toiduhindade tõus, kehvad suhted lähedastega, suur töökoormus jne.

    Kõik need tegurid mõjuvad meie närvisüsteemile negatiivselt ja pigem laastavalt. Oleme oma klientide kogemuste pealt täheldanud, et ka muidu tervislike eluviisidega inimestel on teinekord väga raske soole- ja maksapuhastus. Ka Cleansify tiimi kuuluv hiina meditsiini arst Rene Bürkland on tõdenud enda korraldatud tervisenädalate kogemuste pealt, et suurel osal eestlastel on hiina meditsiini järgi maksaenergia rohkem või vähem häirunud staadiumis.

    Teisest küljest aitavad puhas vesi ja looduses viibimine parandada inimese üldist heaolu, vähendada stressi ja toetada füüsilist aktiivsust. Ka puhtalt ja tervislikult toitumine on omal kohal.

    PAREM TOITAINETE IMENDUMINE ORGANISMIPUHASTUSE ABIL

    Paljud Cleansify kliendid on alustanud enda tervise teekonda just organismipuhastuse tootega, mille puhul on tegemist ühepäevase detoksifikatsiooniga. Ühepäevane puhastus ei tähenda, et keha on võimalik ühe päevaga täielikult puhtaks saada. Tegu on lihtsalt ühe päeva kestva puhastusega, mis aitab inimese organismi, soolestikku ja seedekulglat mehaaniliselt puhastada.

    Organismipuhastus nimega ONE sisaldab 31 sorti köögivilju, puuvilju, seeni, maitsetaimi, vetikaid ja patenteeritud piimhappebaktereid. ONE koosneb paljudest ensüümidest, mis hakkavad lagundama aastate jooksul soolestikku ladestunud kattu, tootes sisalduvad kiudained aitavad kõik jääkaineid ka kehast välja viia. Tänu sellele imenduvad kõik kasulikud toitained paremini ning toidulisandid täidavad tõhusalt oma eesmärki – just seda positiivset muutust toob esile ka enamik ONE puhastuskuuri läbinutest.

    Teine oluline komponent ONE puhastuse juures on kiudainesegu, mis hakkab ensüümide lagundatud kattu normaalse seedimise käigus soolestikust välja tooma. Kui soolestik muutub puhtamaks ja kattu jääb sooleseinte küljes vähemaks, siis saabki toimuda parem ja efektiivsem toitainete ja toidulisandite imendumine.

    Ühtlasi toovad kliendid tagasiside käigus sageli välja vähenenud söögiisu – kuna toitained ja toidulisandid imenduvad paremini, siis vajab inimene täiskõhutunde tekkimiseks vähem toitu. Kui toetame enda keha lisaks toiduga, mille eesmärgiks on pakkuda täisväärtuslikke ja mitmekülgseid toitaineid ning tekitada kiiremini, vähema toiduga ja efektiivsemalt täiskõhutunnet, jääb ära ülesöömine, rasvumine ja mao välja venitamine.

    TOIT JA SELLE MÕJU MEIE PIKAEALISUSELE

    Sisuliselt saame jaotada toitaineid kaheks: makrotoitained ja mikrotoitained. Makrotoitaineteks nimetatakse süsivesikuid, rasvasid ja valke. Mikrotoitained on vitamiinid, mineraalid ja fütokemikaalid. Fütokemikaale defineeritakse kui bioaktiivseid toitaineid, mida leidub puuviljades, köögiviljades, terades ja muudes taimsetes toiduainetes ning mis toetavad organismi tervist, vähendades tõsiste krooniliste haiguste esinemise riski. 

    Enamik inimesi sööb palju makrotoitaineid (saiad, küpsised, krõpsud, majonees, pitsa, pasta, riis, valge kartul, riisigaletid, hapusai jne). Need ja veel paljud teised toidud on oma olemuselt makrotoitained, millest suur osa on ka ühtlasi täielikult töödeldud. Sellistes toitudes on hulgaliselt makrotoitaineid, kuid need on väga vaesed mikrotoitainete sisalduse poolest. Erinevad teadustööd näitavad, et on selge seos liigse makrotoitainete söömise ja eluea lühenemise vahel. Lisaks laialt levinud töödeldud süsivesikutele süüakse väga suures koguses ka loomseid valke, mis on oma olemuselt samuti makrotoitained. Loomsetes toitudes ei ole kiudaineid, antioksüdante ega kehale olulisi fütokemikaale. Fakt on aga see, et just antioksüdandid ja fütokemikaalid on need, mis võivad ära hoida põletikud meie endoteelis.

    Endoteel on inimese kehas olev suur organ, mis mängib võtmerolli vere sujuval liikumisel läbi keha. See koosneb enam kui triljonist endoteelirakust, mis vabastavad verevoolu soodustavaid aineid. Endoteeli kahjustus viib mitmesuguste terviseprobleemideni, nagu ateroskleroos ja sellega seotud südamehaigused. Kui veresooned muutuvad põletikuliseks, siis paneb keha kahjustada saanud kohtadele automaatselt peale nii-öelda plaastri, milleks on kolesterool ehk tekib kolesteroolikiht. Põletik saab organismi tekkida aga siis, kui toidulaualt puuduvad mikrotoitaineid, nagu antioksüdandid ja fütokemikaalid.

    Erinevad teadustööd on näidanud loomkatsete, sealhulgas ka primaatide peal (ka inimene on primaat), et ainus viis, kuidas suurendada pikaealisust ja elada kauem, on toidust saadavate kalorite piiramine.

    Lihtne matemaatika ütleb, et kui süüa iga päev 25 kalorit rohkem kui vaja, teeb see 10 aasta peale kokku lisa 91 250 kalorit, mis tõstab 10 aastaga kehakaalu ligikaudu 13 kilogrammi ja võib seejuures viia ka haigusteni, mis tulenevad kaalutõusust. Kui inimene end treenib ja on aktiivse eluviisiga, siis loomulikult ei pruugi selline kaloraaž ajas sarnaselt kuhjuda ega ka tervisele kahjulikult mõjuda. Inimene on loodud olema normaalkaalus, normaalse kehamassiindeksi juures ja normis oleva rasvaprotsendiga.

    MITTE ÜLESÖÖMISE MÕJU KEHALE

    On tehtud katse, kus üks grupp inimesi kutsutakse kokku ruumi, kuhu on kaetud Rootsi laud kõige hea ja maitsvaga. Katses osalev grupp lüüakse kaheks. Osadele antakse enne sisenemist ukse peal terve õun, mille nad peavad ära sööma, ja teistele antakse õuna asemel kaks supilusikatäit oliiviõli. Õun sisaldab umbes 52-65 kalorit sõltuvalt õuna suurusest. Supilusikatäis oliiviõli annab aga ligikaudu 120 kalorit. Siinkohal sulle, hea lugeja, küsimus: kumba on lihtsam süüa, kas tervet õuna või kaht supilusikatäit oliiviõli?

    Kui lisada toidule (näiteks värskele salatile või toidu praadimiseks) kolm supilusikatäit õli, siis tõuseb kalorite sisaldus õli arvelt juba sarnasele tasemele, kui seda on näiteks mõne pisemat kasvu ja väiksema söögiisuga inimese üks toidukord või vahepala.

    Selle asemel, et süüa lihtsalt kontsentreeritud kujul õli, soovitatakse süüa rohkem seemneid ja pähkleid. Neid ei ole aga samuti soovitatav näksida suvalisel ajal, vaid söö neid hoopis koos juurviljade ja köögiviljadega, sest pähklites olevad rasvained aitavad lihtsustada juurviljades ja köögiviljades sisalduvate vähivastaste fütokemikaalide imendumist kehas.

    Tuleme tagasi katse juurde, kus kaks gruppi said uksel enne bufeele lähenemist ettenähtud toiduampsu – õuna või õli. See grupp, kes sõi õli, kuhjas laua ääres oma taldrikud toitu täis ja nad sõid toitu ja seega ka kaloreid nii, nagu nad on harjunud sööma. Aga see grupp, kes sõi enne laua juurde jõudmist ära terve õuna, võttis taldrikule palju vähem toitu ja seejuures ka kaloreid.

    Põhjus erinevaks käitumiseks on väga lihtne: õlis puudub toitainemass, mis annaks ajule signaali, et kõht on vajalikke toitaineid täis. Õunas sisalduv viljaliha, kiudained ja muud kasulikud mikrotoitained edastavad aga selle sõnumi kiiresti. Toodud näites on õli vedelal kujul kalor, mis läbib keha väga kiiresti ning on seetõttu ka kergesti omastatav. See omakorda suurendab söögiisu, kuna keha saadab ajju sõnumi, nagu inimene ei olekski mitte midagi söönud ja kõht on endiselt veel tühi. Täiskõhutunnet mõjutavad kaks olulist komponenti meie kehas: toidust saadavad kiudained ja hormoon nimega leptiin.

    Leptiin on hormoon, mida toodetakse rasvkoes. Selle ülesanne on anda vereringe kaudu ajule infot keha energiavarude kohta. Ühelt poolt annab see signaali, et aitab söömisest, ja isu vähenebki. Teisalt teavitab see organismi, et keha tavapärasteks funktsioonideks vajalik energiavaru on olemas ja kehaline aktiivsus võib suureneda.

    Toidust saadavad kiudained mängivad samuti rolli täiskõhutundega seotud signaali ajule saatmises. Kiudained on esindatud ainult taimses toidus (puuviljad, juur- ja köögiviljad, täisteraviljad, legüümid). Kiudainerikkad toidud on oma olemuselt vähem energia- ja kaloritihedad, mis aitab käivitada ka kaalulangust. Kiudained võivad endasse ka vett imeda, mis tõstab toiduvolüümi meie maos (vaata allolevat pilti), mis tekitab samuti täiskõhutunde. Kolmandaks võib seedumata kiudaine meie soolestikus stimuleerida hormooni koletsüstokiniin, mis annab samuti ajule signaali, et kõht on täis. Koletsüstokiniin on seedetrakti peptiidhormoon, mis vastutab rasvade ja valkude seedimise stimuleerimise eest.

    Allolev pilt illustreerib seda, kuidas erinevad toidud mõjutavad magu ning täiskõhutunnet.

    Kui sööme kõrge mahuga toite, nagu näiteks rohelisi lehti, köögivilju, ube, siis need toidud on väga väikese kalorisisaldusega. Inimene ei ole aga võimeline oma päevast kaloraaži täis sööma ainult roheliste lehtede ja salatitega, sest toidus sisalduv maht on liialt suur. Inimese magu ei mahuta seda toidukogust lihtsalt ära. Süües madala kalorsuse ja kõrge mahuga toite, nagu rohelisi lehti ja salatit, ei ole ka kõige parema tahtmise juures võimalik muutuda ülekaaluliseks, isegi normaalkaalus püsimine on pea võimatu.

    Kui mõelda sellele, mis saaks siis, kui me ülesöömise asemel sööksime hoopis oma baasainevahetuse kalorite ulatuses igapäevaselt 25 kcal vähem toitu, siis on tulemused vastupidised ja isegi hämmastavalt positiivsed. Kui sööme päeva jooksul kaloreid natukene vähem, kui vajab meie keha elus püsimiseks, siis aeglustub meie ainevahetus, et kohaneda uue baasvajaduse kaloraažiga. Tänu sellele vananeb inimene aeglasemalt, sest just ainevahetuse kiirus määrab selle, kui kiiresti me tegelikult vananeme.

    Sellepärast soovitatakse lõpetada söömine õhtul kella kuue ja seitsme vahel, et organism, sh magu ja seedesüsteem, saaksid puhata toidu seedimisest. Me pikendame oma eluiga sellega, kui pikendame aega, mida veedame seedetsükli kataboolses seisundis. Ehk mida pikem on kataboolne seisund, seda kauem me elame.

    TOITAINERIKAS TOIT JA PIKEM ELUIGA

    Eespool toodust nähtub, kui oluline on süüa toitainerikast toitu, mis aitab maksimaalselt tõsta inimese eluea pikkust. Toit, mis koosneb töödeldud süsivesikutest ja on seejuures ka kõrge loomse valgu sisaldusega, on kombinatsioon, mis ei ole pikas perspektiivis su kehale väga kasulik. Sellises koosluses puuduvad olulised mikrotoitained, lisaks sellele võib tekkida organismi ülemäärases koguses hormoone (nagu insuliin ja IGF-1), mis kiirendavad oluliselt vananemise protsesse ning tõstavad vähi ja südame-veresoonkonna haiguste riski.

    Arst ja toiduteadlane dr Joel Fuhrman on loonud punktisüsteemi (ingl. k ANDI – The Aggregate Nutrient Density Index), mis aitab hinnata toitu skaalal 1-1000, võttes arvesse toidu toitainesisaldust.

    See süsteem näitab, et mida rohkem sööb inimene toitainerikkaid toite, seda vähem kaloreid tema organism vajab. Keha kohaneb ja hakkab ajapikku vajama vähem kaloreid, et elus püsida ja tunda ennast seejuures hästi ning tervena. Vaatamata madalale kalorsusele, sisaldab toitaineterikas toit kõiki vajalikke vitamiine, mineraale, antioksüdante ja fütokemikaale ning loomulikult ka kõiki hädavajalikke makrotoitaineid, nagu süsivesikud, rasvad, valgud ja kiudained.

    Seega võib lõpetuseks öelda, et kui me suudame oma keha hoida liigse stressi ja keskkonna mõjutuste eest ning võimalusel toetada seda ka puhastusega, siis selle tulemusel saavad toidus sisalduvad toitained hakata ka paremini imenduma. See viib omakorda parema tervise, tugevama immuunsüsteemi ja pikema elueani.

    ZENCLEANZ 1-day detox KITS

    STTART LIVING HEALTHY and  some more stuff!

    Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

    INTESTINAL CLEANSE

    ZENCLEANZ ONE

    This 1-day intestinal cleanse addresses the whole length of the digestive tract. It is made of a wide selection of super enzymes to complete the digestion of all undigested material that could have stuck to your intestinal wall over the years … and sweep it all out!

    199 €

    LIVER CLEANSE

    ZENCLEANZ FORGIVE

    This 1-day cleanse focuses on the liver. The liver is a filter responsible for eliminating anything from within the body that doesn’t belong there; Everything that reaches the bloodstream from the nutrients that pass through the small intestine lining, the air we breathe and everything that comes in touch with our skin. It is imperative to cleanse it!

    199 €